مطب شهران

همه روزه به جز پنج شنبه ها ساعت 5 الی 8 (با تعیین وقت قبلی)

بلوار شهران - بالاتر از میدان دوم - بعد از مسجد امام علی(ع) - پلاک 169 - واحد 1

با سلام و درود به شما عزیزانی که سایت شخصی اینجانب را انتخاب نموده اید.

من دکتر بهروز مقدادی متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان دارای بورد تخصصی کودکان و عضو انجمن کودکان ایران شاغل در بخش های مختلف درمانی در بیمارستان های شهدای یافت آباد، ابن سینا و پیامبران منجمله بخش های مراقبت های ویژه نوزادان کودکان و سوختگی ، ( NICU , PICU , BURN ICU) مفتخرم تا از طریق این سایت پاسخگوی سوالات شما عزیزان در مباحث مربوط به اختلالات بلوغ زودرس و مشکلات ناشی از آن همچون کوتاهی قد و مشکلات جسمی وابسته و تغذیه در نوزادان و کودکان با شرایط خاص همچون سوختگی، نارسی و دارای بیماری های گوارشی باشم؛ همچنین تلاش خواهم نمود تا مطالبی کاربردی و شایع را که مورد سوال اغلب والدین گرامی در خصوص فرزندان عزیزشان می باشد به صورت مقاله و پی نوشت به صورت هفتگی در صفحه خود قرار دهم امیدوارم شما عزیزان با ارتباط مستمر با سایت یاری دهند من و سایر همکارانم در این امر زیبا و ارزشمند باشید و سوالات، نظرات و نقد های سازنده خود را با من در میان بگذارید تا شاهد هرچه پر بار تر شدن سایت خود باشیم با تشکر و آرزوی سلامتی برای تمامی شما عزیزان و نونهالان دوست داشتنی سرزمینمان ایران و هر جای دنیا که نوزادی چشم به جهان می گشاید

دوستدار شما دکتر بهروز بهروز مقدادی

مقالات

همه کودکان گهگاهی دچار دل درد میشوند. اما دل درد در کودکان با پیچیدگیهای زیادی همراه است که والدین را سر در گم میکند. مثلا کودکان زیر 5 یا 6 سال اغلب نمیتوانند احساس خود را با واژه های درست و مناسب توصیف کنند، نونهالان نمیتوانند آشفتگیهای احساسی و هیجانی شان را از آشفتگیهای فیزیکی تمییز دهند

آنورکسی و سوء تغذیه ناشی از آن می‌تواند آسیب جدی به تمام اندام‌های بدن وارد کند. این وضعیت می‌تواند مرگبار باشد.

علائم آلرژی به روغن نارگیل نارگیل همانند هر ماده غذایی دیگری می‌تواند باعث بروز علایم آلرژی مختلف در افراد شود. در سال 2006 سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا (FDA) نارگیل را در دسته آلرژی مغزهای درختی طبقه بندی کرد.

عدم تحمل غذا با آلرژی به غذا تفاوت دارد. آلرژی مستقیما سیستم ایمنی را درگیر میکند و ماده وارد شده را به عنوان مهاجم در نظر میگیرد. واکنش آلرژی میتواند خطرناک و مرگبار باشد.

دستان خود را تمیز نگه دارید. حداقل به مدت ۲۰ ثانیه دستان خود را با آب و صابون بشویید. اگر آب و صابون در دسترس ندارید از شوینده دست که حاوی حداقل ۶۰ درصد الکل باشد به جای آن می توانید استفاده کنید

سندروم التهابی چند سیستمی در کودکان (Multisystem inflammatory syndrome in children (MIS-C وضعیت پزشکی جدی است که در آن چند بخش از بدن مانند قلب، رگ های خونی، کلیه ها، دستگاه گوارش، مغز، پوست یا چشم ها دچار التهاب می شوند.

کودکان در هر سنی که باشند ممکن است دچار بیماری ویروس کرونا جدید یا همان کووید ۱۹ شوند. اما بیشتر کودکانی که دچار این عفونت می شوند، معمولا شدت بیماری شان به اندازه به بزرگسالان نیست و برخی ممکن است اصلاً هیچ علامتی از بیماری نداشته باشند.

تاثیر بیماری کووید 19 که به دلیل آلودگی به ویروس کرونا جدید ایجاد می شود، به شدت گسترده شده و کشورهای سرتاسر دنیا را در بر گرفته است. داده های اولیه بر شدت علائم تنفسی تمرکز داشتند که در بزرگسالان بیشتر دیده می شود و داده های اولیه در مورد ابتلای کودکان به ویروس کرونا اندک بود.

پرسش و پاسخ

تماس سریع